Ik ben Raymond van Golde, afgestudeerd als leerkracht in het basisonderwijs (Bachelor of Education) en onderwijskundige (Master of Educational Science). Momenteel ben ik werkzaam als leerkracht, remedial teacher en scriptiebegeleider.
Ik heb van nature een talent voor het schrijven en reviseren van teksten. Wanneer ik een stuk tekst schrijf, vraag ik me altijd af hoe een potentiele lezer deze tekst zou kunnen interpreteren. Kan een zin op meerdere manieren worden opgevat? Dan kan deze beter worden aangepast om onduidelijkheden te voorkomen. Zo zorg je voor een goed lopende tekst.
De studie Onderwijswetenschappen aan de Open Universiteit heeft me geleerd om ook conform een academische aanpak te schrijven. Onderzoeksverslagen dienen via een vast format te worden opgemaakt en worden gekenmerkt door een logische structuur. Daarnaast heb ik geleerd om statistische bewerkingen met behulp van SPSS en G-Power uit te voeren en te interpreteren. Ik ben mijn eigen scriptiebegeleider nog altijd dankbaar voor zijn ondersteuning en duidelijke adviezen.
Het is fijn dat ik nu op mijn beurt als scriptiebegeleider studenten kan helpen met het schrijven of verbeteren van hun scriptie en het analyseren van de data. Met mijn ondersteuning krijgen de studenten meer zicht op de taak en kunnen zij met een positieve instelling het schrijfproces hervatten en toewerken naar het afronden van hun studie.