Nathalie

Aangenaam, mijn naam is Nathalie van Woudenberg. Momenteel ben ik voor het zesde jaar werkzaam in het voortgezet onderwijs. Dit is het vierde jaar dat ik lesgeef in Amsterdam-West als docente Nederlands. Ik vind het begeleiden van leerlingen en collega’s het leukste aspect dat mijn beroep mij biedt. Naast het lesgeven ben ik SLB’er, LOB’er, coördinator Peer2Peer, vakgroephoofd van mijn sectie Nederlands, projectleider rubrics en formatieve evaluatie en daarnaast verzorg ik de overgang van primair naar voortgezet onderwijs. Ik ontwikkel naast bestaande methodes mijn eigen les- en leerstof, omdat ik geloof dat elke doelgroep en individu een aanpak nodig heeft die passend is voor hem of haar. 

Ik ben een jaar geleden, naast mijn fulltimebaan, cum laude afgestudeerd aan de tweedegraadsopleiding docent Nederlands. Niet omdat ik zo fantastisch goed kon leren, maar omdat ik een leermanier en planning vond die bij mij paste.

In het laatste jaar van mijn opleiding heb ik mijn onderzoek bijna zelfstandig uitgevoerd. Dit omdat die eerder genoemde passende planning voor mij praktisch betekende dat ik in de zomervakantie al wilde beginnen met het onderzoek in plaats van tijdens de drukke periode. Het onderwerp van mijn onderzoek was ‘Formatieve Assessment: Een growth mindset ontwikkelen om de complexiteit van begrijpend lezen aan te kunnen’. Het onderzoek heb ik uiteindelijk afgesloten met een 9.

Het schrijven van een scriptie is een proces waar je jezelf heel goed leert kennen. Dit gaat met ups en downs en daarin is begeleiding effectief. Het is prettig als je weet wat voor jou haalbaar is, wat je doelen en wensen zijn en welk tijdspad je hieraan koppelt.

We may not have it all together, but together we have it all.

Open chat
Kan ik je helpen?
Hoi, kan ik je ergens mee helpen?